כלבים קטנים

Petsi
Petsi
כלבים קטנים

 כלבים קטנים שנקראים גם כלבי כיס

כלבי כיס הם כלבים קטנים במיוחד, הנפוצים בזכות גודלם הקומפקטי, תכונותיהם הנאמנות, והקשר החזק שהם יוצרים עם בעליהם. הגזעים הללו קיבלו את שמם מכיוון שהם יכולים להיות נישאים בידיים או אפילו בתיקים קטנים.

תכונות של כלבי כיס:

  • גודל קומפקטי: לרוב מדובר בכלבים קטנים מאוד במשקל של 2-5 ק"ג וגובה נמוך.
  • נאמנות חזקה: כלבים אלו מפתחים קשר רגשי חזק עם בעליהם וידועים כ"כלבי לוויה" מושלמים.
  • אופי חברותי: רוב כלבי הכיס נוטים להיות חברותיים וידידותיים כלפי בני אדם וכלבים אחרים, אם כי לעיתים הם עשויים להיות טריטוריאליים או להיזהר מזרים.
  • צורך בטיפוח: כלבי כיס, במיוחד אלו בעלי פרווה ארוכה, דורשים תחזוקה וטיפוח יומיומי כדי לשמור על פרווה נקייה ובריאה.
  • אנרגיה גבוהה: למרות גודלם הקטן, כלבים אלו פעילים ודורשים תשומת לב וגירוי מנטלי.

גזעים פופולריים של כלבי כיס:

  1. יורקשייר טרייר (Yorkshire Terrier):
    • כלב קטן אך בעל אישיות חזקה ואנרגטית. היורקשייר ידוע בפרווה היפה שלו ובאופי הנועז.
  2. צ'יוואווה (Chihuahua):
    • אחד מהגזעים הקטנים ביותר, אך עם אישיות מלאת חיים ויכולה להיות קצת תוקפנית כלפי כלבים אחרים.
  3. פומרניין (Pomeranian):
    • כלב קטן עם פרווה שופעת ואופי שובב. הם אוהבים להיות במרכז תשומת הלב ומסורים לבעליהם.
  4. מלטז (Maltese):
    • ידוע בפרווה הלבנה הארוכה והחלקה. הוא כלב רגוע וחברותי עם אופי נעים.
  5. שיצו (Shih Tzu):
    • כלב קטן, חביב וחברותי מאוד, עם פרווה שדורשת טיפוח אך עם אופי קל ונעים.

יתרונות וחסרונות של כלבי כיס:

  • יתרונות:
    • קל לטפל בהם מבחינת מרחב מחייה.
    • ניתנים לנשיאה בקלות.
    • נאמנים מאוד וקשורים רגשית לבעליהם.
  • חסרונות:
    • חלקם רגישים יותר למחלות מסוימות, כמו בעיות נשימה או שיניים.
    • יכולים להיות רגישים ופגיעים פיזית בשל גודלם הקטן.

תחזוקה וטיפוח:

  • כלבי כיס עם פרווה ארוכה (כמו מלטז ויורקשייר טרייר) דורשים טיפוח קבוע, כולל הברשה יומיומית וגזירת פרווה בהתאם לצורך.
  • חשוב לוודא שהם מקבלים פעילות גופנית מספקת, גם אם הם קטנים, שכן הם נוטים לצבור אנרגיה רבה.

מחלות אופייניות לכלבים קטנים

כלבים קטנים חשופים למחלות מסוימות שמאפיינות את גודלם הזעיר ואת הפיזיולוגיה הייחודית שלהם. להלן כמה מהמחלות השכיחות שקשורות לגזעי כלבים קטנים:

1. בעיות שיניים וחניכיים

כלבים קטנים, במיוחד גזעים כמו צ'יוואווה, יורקשייר טרייר, ופומרניין, נוטים לפתח בעיות שיניים בגיל מוקדם. צפיפות השיניים בלסת קטנה מובילה להצטברות פלאק ואבנית, שגורמות לדלקות חניכיים ולמחלות פריודונטליות. בעיות אלו עלולות להוביל לאובדן שיניים.

2. קריסת קנה הנשימה (Tracheal Collapse)

בכלבים קטנים, מבנה הקנה הנשימה הוא רגיש יותר לקריסה. זוהי בעיה נפוצה אצל גזעים כמו פומרניין ושיצו, בה הטבעות הסחוסיות של קנה הנשימה נחלשות וגורמות לקנה הנשימה להתמוטט. זה מוביל לשיעול כרוני, קשיי נשימה, ולעיתים חנק.

3. פיקה נשלפת (Luxating Patella)

בעיה זו מתבטאת בתזוזת הפיקה ממקומה הרגיל במפרק הברך. זהו מצב גנטי נפוץ במיוחד בכלבים קטנים כמו שיצו, מלטז ופפיון. הכלב עשוי להרים את הרגל כאשר הפיקה נעה ממקומה, ועם הזמן, זה יכול לגרום לשחיקת סחוס ודלקת מפרקים.

4. היפוגליקמיה (Hypoglycemia)

בשל גודלם הקטן, כלבים זעירים כמו צ'יוואווה וגזעים מיניאטוריים אחרים עלולים לפתח היפוגליקמיה – ירידה חדה ברמות הסוכר בדם. הדבר מתרחש לרוב בגורים צעירים ויכול לגרום לבלבול, רעידות, עייפות ואף עילפון.

5. מחלות עיניים

לגזעים קטנים רבים יש עיניים בולטות, כמו פקינז ושיצו, ולכן הם רגישים יותר לבעיות עיניים כמו כיב בקרנית או פרולפס של בלוטת הדמעות ("Cherry Eye"). בעיות אלו יכולות להוביל לבעיות ראייה ולעיתים לניתוח.

6. בעיות נשימה

לגזעים קטנים בעלי אף פחוס (ברכיצפלים), כמו הבולדוג הצרפתי והשיצו, יש מבנה פנים שמוביל לבעיות נשימה. זה מתבטא בנחירות, נשימה מאומצת וקושי בהתמודדות עם חום.

7. מחלות לב

בקרב גזעים קטנים, כמו קבלייר קינג צ'ארלס ספניאל, קיימת נטייה גבוהה יותר לפתח בעיות במסתמי הלב, במיוחד מחלת המסתם המיטרלי. מחלות אלו מתבטאות באי ספיקת לב ויכולות לגרום לשיעול ועייפות.

8. שברים בעצמות

בשל גודלם הקטן ומבנה העצמות העדין, כלבים זעירים חשופים לשברים ופציעות, במיוחד לאחר נפילות או פגיעות ממכשולים בבית.

טיפולים ומניעה

כדי למנוע בעיות בריאותיות בגזעים קטנים, חשוב לספק להם תזונה מאוזנת, להקפיד על טיפולי שיניים קבועים, ולוודא שהם לא קופצים ממקומות גבוהים כדי להימנע משברים. בנוסף, בקרת משקל קפדנית חיונית כדי להימנע מלחץ על המפרקים ועל הלב.

תכונות אופי של גזעי כלבים קטנים

נוטים להציג כמה תכונות אופי ייחודיות הקשורות לגודלם ולסביבה שבה הם חיים:

1. אנרגיה גבוהה

למרות גודלם הקטן, כלבים קטנים רבים הם בעלי רמות אנרגיה גבוהות מאוד. הם יכולים להיות פעילים, שובבים ואוהבים להשתולל, למרות שמקומם קטן יותר מגזעים גדולים. גזעים כמו ג'ק ראסל טרייר ופומרניין ידועים באנרגיה המתפרצת שלהם.

2. תחושת דומיננטיות וביטחון עצמי

גזעים קטנים יכולים להציג התנהגות מאוד דומיננטית, לעיתים נראים "גדולים מהחיים" בגישתם. הם עשויים לנבוח על כלבים גדולים יותר או להציג התנהגות מתריסה. זאת בשל תסמונת "Napoleon Complex", בה כלבים קטנים מפצים על גודלם הקטן בהתנהגות נועזת ובוטחת.

3. תלות רגשית בבעלים

כלבים קטנים רבים יכולים להיות תלויים רגשית בבעליהם ולפתח התנהגות שנקראת "חרדת נטישה". הם עשויים לנסות להישאר קרובים מאוד לבעליהם, לנבוח או ליילל כאשר הם לבד. גזעים כמו שיצו, פומרניין, ומלטז נוטים יותר להיקשר עמוקות לבני משפחתם.

4. נטייה לנביחות

הרבה כלבים קטנים, כמו צ'יוואווה או פומרניין, נוטים לנבוח באופן מוגזם, במיוחד כתגובה לקולות חיצוניים או אנשים זרים. זהו חלק מהטבע ההגנתי שלהם והניסיון לפצות על גודלם הקטן.

5. חיבה ואינטראקטיביות

בגלל גודלם הקטן, כלבים קטנים נוטים להיות כלבי בית וחיות מחמד שמורגלים באינטראקציה אינטנסיבית עם בני אדם. הם יכולים להיות אוהבים מאוד ונאמנים, ומתאימים לגידול בסביבה משפחתית או עירונית.

6. שמירה והגנה

למרות גודלם, כלבים קטנים יכולים להיות כלבי שמירה מצוינים בזכות ערנותם ונטייתם לנבוח כאשר הם מרגישים איומים או שינויים בסביבה. גזעים כמו מיני שנאוצר וטריירים נוטים להיות כלבי שמירה.

 

לסיכום

כלבים קטנים מראים לרוב תכונות כמו אנרגטיות גבוהה, ביטחון עצמי, רגישות גבוהה לנוכחות הבעלים, ונטייה לנביחות ולהיות כלבי שמירה.

 

מידע נוסף

 

שיתוף

פייסבוק
ווטסאפ
אימייל

הבחירה שלנו:

עוד ב-petsi
כלבי שמירה

כלבי שמירה

סוגי כלבי שמירה כלבי שמירה צריכים להיות נאמנים, ממושמעים ובעלי אינסטינקטים מגוננים חזקים. הנה כמה מהגזעים הנחשבים לכלבי השמירה הטובים ביותר: רועה גרמני – גזע

קרא עוד
הידרותרפיה לכלבים

הידרותרפיה לכלבים

מה זה הידרותרפיה לכלבים? הידרותרפיה לכלבים היא טיפול במים המיועד לשיקום פיזי של כלבים הסובלים מבעיות שונות במערכת השרירים והשלד, כמו פציעות, מחלות מפרקים או

קרא עוד
פרעושים לכלב

פרעושים לכלב

מה זה פרעושים לכלב ובבית, האם קולר, אמפולה או כדור נגד פרעושים יעילים? מה זה פרעושים לכלב? פרעושים הם טפילים חיצוניים קטנים שמוצצים דם מבעליהם,

קרא עוד
ענבים לכלבים

ענבים לכלבים

האם מותר להאכיל כלבים בענבים? אסור להאכיל כלבים בענבים או בצימוקים. ענבים וצימוקים רעילים לכלבים, אפילו בכמויות קטנות, ויכולים לגרום לבעיות חמורות כמו כשל כלייתי

קרא עוד

רוצים שנציג של כלבים קטנים יחזור אליכם?

הפרטים שלך נשלחו בהצלחה! נציג החברה יחזור אליך בהקדם.