חייבים לדעת במקרה הצורך: איך להכין כלב לניתוח?

Petsi
Petsi
ניתוח לכלב

ניתוח לכלב

זה רגע שאף הורה לכלב לא רוצה להגיע אליו – כשחלילה קרה משהו, אם מחלה ואם תאונה או פציעה כלשהן, ויש צורך בהתערבות כירורגית. זה מלחיץ ולא נעים, אבל אנחנו דווקא פה עם קצת חדשות טובות. כשמתכוננים לניתוח כמו שצריך – וזה כולל להתכונן לתקופה שאחריו – אפשר להבטיח לעצמכם שקט נפשי ולכלב שלכם החלמה מהירה.

הכנה לניתוח

  • ודאו שהווטרינר מכיר את הכלב שלכם ובעיקר את ההיסטוריה הרפואית שלו. זה כולל תרופות, אם יש כאלה שהוא לוקח בקביעות, אלרגיות כלשהן, היסטוריית הטיפול שלו וכל דבר אחר שאולי רלוונטי.
  • מועד הניתוח – קבעו זמן שיאפשר לכם להגיע עם הכלב בבוקר ביצוע הניתוח, לאסוף אותו כשהכל ייגמר בשעות הערב – ובאופן כללי להיות זמינים בין לבין. כדאי גם לחשוב על הזמינות שלכם בימים שאחרי הניתוח, כשיכול להיות שהכלב יצטרך השגחה שלכם או של מישהו אחר.

ערב ויום הניתוח

  • אם הניתוח נקבע לשעות הבוקר, תנו לכלב לאכול עד 9 שעות לפני הפרוצדורה ולשתות מים עד שעתיים לפני. כדאי גם לצאת לטיול הבוקר השגרתי ובאופן כללי לשדר לו רוגע.
  • במרפאה או בית החולים, הכלב יתחיל לעבור הכנות, כמו למשל בדיקות דם. ספירת דם היא בסיסית ביותר, ומומלץ גם לבצע בדיקת כימיה של הדם, שמוודאת תפקוד תקין של הכליות והכבד – ושנחשבת חובה אם הכלב בן 7 או יותר.
  • אתם תישארו עם הכלב עד שזריקת הטשטוש שיקבל תתחיל לעבוד. עד שזה יקרה, אגב, מומלץ לתת לו להתכרבל עם צעצוע או שמיכה אהובים.
  • אחרי השפעת הזריקה, תיפרדו לשלום מהכלב שלכם והוא יילקח לחדר הניתוח, שם יעבור פרוצדורות הכנה כמו הכנסת טובוס (צינור הנשמה), חיבור למכונת הנשמה, גילוחים וכו'.

 

לאחר הניתוח

  • אחרי הניתוח, הכלב שלכם יעבור לכלוב התאוששות כשהוא מחובר לנוזלים, מנוטר ובהשגחה מלאה של הצוות הרפואי, שתימשך כמה שעות. עד הערב, אם הכל הלך כמתוכנן, הוא אמור להיות מוכן להשתחרר הביתה. כדאי לכם להתכונן לוגיסטית להעברה שלו מהמרפאה או בית החולים הביתה.
  • סביר להניח שהכלב שלכם יישלח הביתה עם "קולר אליזבת", שאמור למנוע ממנו ללקק או ללעוס את האזור הפצוע. הקולר יישאר עליו 7-10 ימים, עד להחלמה מירבית והוצאת התפרים. בנוסף, כמובן שהכלב שלכם יקבל מכתב שחרור שיכלול הנחיות מדויקות לטיפול אחרי הניתוח ומרשמים לתרופות, אם הן נדרשות.
  • קחו בחשבון שביממה הראשונה שלאחר הניתוח יש סיכוי שהכלב יתנהל באיטיות לא אופיינית וכנראה שלא יהיה לו תיאבון. גם בחילות הן לא יוצאות דופן לאחר ניתוח. זה אומנם טבעי, אבל במידה והכלב מקיא צריך בכל זאת להתקשר לצוות הרפואי שטיפל בו ולדווח על זה.
  • לאחר כ-12 שעות, אפשר בהדרגה לחזור להאכלה רגילה – ולא לשכוח לתת לכלב המון חום, אהבה ומנוחה.
  • אצל כלבים, כמו אצל בני אדם, כאבים מפריעים להחלמה. לכן, תנו לכלב שלכם משכך כאבים על פי ההמלצות בשחרור – גם אם בכלל לא נראה שהוא סובל מכאב או ממצוקה!
  • בנושא היציאות, הכלב אמור להיות מסוגל לתת שתן עוד כשהוא מתאושש בבית החולים או המרפאה. צואה תגיע לאחר מכן, אולי אחרי יממה אפילו, כשהוא ירגיש שוב בנוח.

דגלים אדומים לאחר הניתוח

  • אם עברה יממה מאז הניתוח ומצב הרוח והאנרגיה של הכלב עדיין ירודים, אם הוא מקיא או חסר תיאבון לאורך זמן, או אם הפצע לא מחלים כמו שצריך או שנפתחו התפרים, כדאי מאוד ליצור קשר עם המרפאה.
  • זה בסדר שעשיית הצואה תתעכב יום או אולי יומיים, ואתם צריכים להיות סבלניים בהקשר הזה. אם הכלב מתקשה לצאת החוצה לעשות צרכים, אפשר להשתמש בפדים המיועדים לכך ולעזור לו להתפנות עליהם. עם זאת, אם עשיית הצואה מתעכבת מעבר לזה, כדאי ליצור קשר עם המרפאה.
  • חום ואהבה הם לגמרי חינמיים – אבל ניתוחים וכל מה שקשור בהם בהחלט לא. כדי לוודא שתוכלו לתת לכלב שלכם את הטיפול המיטבי בכל שלב, כדאי לכם לעשות ביטוח – ולשים את השיקול הכלכלי בצד.

שיתוף

פייסבוק
ווטסאפ
אימייל

הבחירה שלנו:

עוד ב-petsi
כלבי שמירה

כלבי שמירה

סוגי כלבי שמירה כלבי שמירה צריכים להיות נאמנים, ממושמעים ובעלי אינסטינקטים מגוננים חזקים. הנה כמה מהגזעים הנחשבים לכלבי השמירה הטובים ביותר: רועה גרמני – גזע

קרא עוד
הידרותרפיה לכלבים

הידרותרפיה לכלבים

מה זה הידרותרפיה לכלבים? הידרותרפיה לכלבים היא טיפול במים המיועד לשיקום פיזי של כלבים הסובלים מבעיות שונות במערכת השרירים והשלד, כמו פציעות, מחלות מפרקים או

קרא עוד
פרעושים לכלב

פרעושים לכלב

מה זה פרעושים לכלב ובבית, האם קולר, אמפולה או כדור נגד פרעושים יעילים? מה זה פרעושים לכלב? פרעושים הם טפילים חיצוניים קטנים שמוצצים דם מבעליהם,

קרא עוד
כלבים קטנים

כלבים קטנים

 כלבים קטנים שנקראים גם כלבי כיס כלבי כיס הם כלבים קטנים במיוחד, הנפוצים בזכות גודלם הקומפקטי, תכונותיהם הנאמנות, והקשר החזק שהם יוצרים עם בעליהם. הגזעים

קרא עוד
ענבים לכלבים

ענבים לכלבים

האם מותר להאכיל כלבים בענבים? אסור להאכיל כלבים בענבים או בצימוקים. ענבים וצימוקים רעילים לכלבים, אפילו בכמויות קטנות, ויכולים לגרום לבעיות חמורות כמו כשל כלייתי

קרא עוד

רוצים שנציג של חייבים לדעת במקרה הצורך: איך להכין כלב לניתוח? יחזור אליכם?

הפרטים שלך נשלחו בהצלחה! נציג החברה יחזור אליך בהקדם.